**akHirNya...**





Salam mahabbah

Alhamdulillah wa Syukur lillah, akhirnya Allah memberi ruang dan peluang kepada ana untuk mengirimkan sedikit buah tangan di blog ana yang serba dhaif ini setelah berbulan lamanya terbiar. Kesibukan serta komitmen yang menuntut perhatian yang lebih terhadap perkara yang aula serta kesibukan berdepan dengan fatrah imtihan menyebabkan ana memilih untuk ‘menyepi’ buat sementara waktu..

Akhirnya…

Berakhir jua imtihan nihaie yang bermula seawal 2 November dan berakhir 19 November..Apa yang ana harapkan dan Insya Allah ana doakan agar diberi kejayaan kepada sahabat-sahabat, adik beradik dan diri ana juga.. Najjihna fil imtihan YA ALLAH… Ini bermakna hanya tinggal satu sem sahaja lagi untuk ana menamatkan pengajian diplomaku. Sungguh pantas masa berlalu hingga tidak ana sedari masa sudah berlalu. Sedih? Gembira? Seronok? Entahla.. perasaan ana bercampur baur.. apa yang pasti ana akan manfaatkan saki baki masa yang masih tinggal ini sebaiknya..

Akhirnya…

Tiba jua masa yang ana tunggu2.. cuti sem.. ketika masih dalam pengkuliahan inilah yang ana minta..’bila ye nk cuti??’ mungkin apa yang membuatkan ana berfikir demikian mungkin juga kerana tertekan dengan kesibukan-kesibukan yang perlu ana setelkan. Belajar,kerja persatuan dan banyak lagi. Pada mulanya, ana berpendapat menjadi pelajar dan pekerja dalam satu masa sangat berat dan sesuatu yang patut dipisahkan..namun setelah dipikirkan sedalam-dalamnya, keduanya memang tidak dapat dipisahkan. Rasionalnya sahabat-sahabat fikirlah sendiri. Namun,itulah pandangan ana. Tiap manusia berbeza.. tapi bila tiba cuti ni ditambah lagi dengan musim tengkujuh dan asyik terperap dalam rumah sedikit sebanyak bosan jugak. Mungkin ana sudah terbiasa dengan kesibukan jadi bila tak sibuk jadi tak biasa.. sesekali terasa seperti orang pencen.. tersenyum jugak ana dibuatnya.. tapi xpe, tunggu buka sem depan..



Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

0 comments:

Catat Ulasan