::kuAtkAn aku mEnghAdApi uJianMu Ya Allah::




Slm shbt yang di kasihi lillah..
dlm meneruskan perjuangan di muka bumi Allah yang memang kita ma'ruf akan segala mehnah dan tribulasi yang kekadang menggugat keimanan yang senipis kulit bawang ini, tidak dapat tidak terasa diri seakan lemah. Walaupun sudah dimaklumi bahawa berjuang diatas jalanNya bukanlah sesuatu yang mudah. Beginilah ape yang ana rasakan sekarang. Apabila diri di pertikaikan dalam usaha dakwah adalah sesuatu yang boleh melemahkan semangat ana.. apa yang membuatkan ana masih bertahan adalah dengan sokongan sahabt-sahabat ana (Allahu yuftah alaikum)..Namun hakikatnya adalah pertolongan Allah jua.





Mengimbau kembali perit getir perjalanan dakwah Rasulullah SAW,terasa diri ini begitu kerdil dengan apa yang dihadapi Rasul Khatimul Anbiya'.. dilemparkan batu,najis dan diejek para musyrikin. Namun baginda hadapi dengan begitu tabah. tapi apa yang ana hadapi amat jauh bezanya berbanding dengan apa yang Nabi lalui. Dalam Al-Quran Allah berfirman: “Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahankan dan menegakkan Islam),dan janganlah kamu berduka cita(terhadap apa yang akan menimpa kamu),padahal kamulah orang-orang yang tertinggi(mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang benar-benar beriman”…-Ali ‘Imran:139- sesekali bertdabbur dengan ayat Allah ini terasa sebak begitu memuncak dan bergelora dalam hati. tapi jika diamati,ana terpujuk dengan ayat tersebut.


Ana berdoa agar Allah memberi petunjuk kepada ana dalam perjuangan ini. Janganlah Engkau pesongkan hati kami sesudah Engkau memberi petunjuk kepada kami Ya Allah.. dan ana mendoakan semua sahabat-sahabat ana, keluarga tersayang dan semua umat Islam di dunia mendapat petunjuk Allah agar kita dapat menjalani hidup yang dipinjamkan sementara ini mengikut lunas-lunas Islam. ana hanya mampu menjalankan amanah ini sekadar yang termampu sesuai dengan kadar kemampuan ana. selebihnya Allahlah sebaik2 penentu. Sesungguhnya kita tidak mampu memberi hidayah kepada orang yang kita sayang tetapi Allah akan memberi petunjuk dan hidayah kepada sesiapa yang Dia kehendaki..

semoga kita semua dalam peliharaan Allah hendaknya..amiiin


-Al-faqirah ila Allah,daie sepi


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

1 comments:

ku bertatih di bumiMu ya Allah berkata...

salam..bersabarlah sahabat..qilah sentiasa mendoakanmu tabah hadapi mehnah ini..

Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat tapi kenapa banyak dugaan , kadang-kadang kita minta cerdik masalah pula yang timbul, kadang-kadang kita minta kebahagiaan tapi huru-hara pulak…Dugaan ini menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, huru-hara menjadikan kita tabah. Hebat tak Allah? Semua ada hikmah…kalaulah manusia tahu hadis ini “ telah berkata Jibril wahai tuhan, Engka sampaikanlah hajat hambaku, maka Allah menjawab , “ Biarkanlah hamba itu, kerana aku mencintai suaranya..

salam sayang

Catat Ulasan